söndag, mars 16, 2008

Efter helgen

Jag och Calle spenderade helgen i Dalsjöfors/Borås hos hans föräldrar. Calles mamma fyllde år och fick ett fint bananfodral av oss. Vi fick några sköna och väldigt lugna dagar med god mat, kanske behövdes det. Solen har visat sig flera gånger. På vägen hem stannade vi och åt en glass (jag åt nya magnum, jättegod faktiskt!).

Jag sprang en mil ikväll. Skogen var mörk och benen var tunga, men jag gjorde det. Dock för långsamt, men hur ska man kunna springa fortare om man ger upp? Så jag trampade på. Sedan blev det grötmiddag för min del, fattigt kan tyckas, och fattigt är det. Jag var nämligen fullt övertygad om att mitt liv skulle bli bättre med en fungerande Mp3-spelare, så jag köpte en på SIBA för 300 kr. Nu kan jag ha den och min termos på biblioteket när jag pausar från plugget. Jag kan ha den på cykeln när det känns tråkigt att cykla i regnet. Ja se! Livet blev nog bättre trots allt. Det är ju bara 195 timmar kvar till csn, om inte min matte är helt värdelös.

Läs om pappsen här och här i ÖP.
/E

Inga kommentarer: