onsdag, mars 12, 2008

Muntergök



Jag försöker fördriva tiden tills jag måste trampa iväg mot sjukhuset. Har börjat pyssla en del igen. Den här gången gör jag kort av tidningsutklipp och sånt. Några av er kanske får ett på posten en vacker dag.

I övrig så är det alltid disk i hela köket och det finns aldrig någon arbetsyta, vilket iosf inte är så konstigt eftersom det är ett minimalt kök. Här med lovar jag mig själv och er att när jag har ett "riktigt" kök så ska jag baka mer bröd och bullar, gro groddar samt ha färska örtkryddor i fönsterna.

Min rastlöshet är vansinnigt påtaglig nu för tiden. Jag kryper ur skinnet mest jämt, men kan ändå aldrig hitta någonting lugnande att ta mig för. Plugga borde jag väl alltid göra, men inget lugn infinner sig så det går inte. Springa vill jag gärna, men det känns som att min kropp (och min hals) inte tillåter det. Har tusen saker som maler i mitt huvud. Jobb i sommar, tentor, framtid, plugg, praktik, ekonomi... Blä. När kommer våren på riktigt?

/E

1 kommentar:

Anonym sa...

Äsch du lilla muntergök, våren är redan här! Tussilago i backarna, vårjacka och bara lite regn!! Snart sommar! Baka bullar och gro groddar kan man väl göra i graven...eller i alla fall när man blir pensionär...än så länge kanske man kan få vara lite glad över att man har roligare saker för sig!! Ses snart tycker jag, Puss Sara (Vansinnigt fräsiga kort förresten)