onsdag, mars 05, 2008

CSN

Man kan tycka att det är konstigt att lägga ut sin privatekonomi på internet, men jag ser den inte som privat då jag och alla studenter lever på lika mycket. En student får ca 7400 kr i månaden. Här är exempel vad pengarna kan gå till och ni kan själva räkna ut hur mycket som finns kvar.

2600 -Hyra
270 -Bredband
700 -Mat
1000 -Studielitteratur
800 -Tågbiljett hem
400 -Länsförsäkringar
300 -Biljetter till fest (varav 100kr är biljett till syster)
100 -Öl
100 -mobil
100 -Tyg
100 -Fondsparande
100 -Individuell Människohjälp
100 -Fika och lunch
64 -Hemförsäkring
25 -Green Peace

Ja, det var det roliga. Jag befinner mig återigen i en ekonomisk depression.
/E

2 kommentarer:

Anonym sa...

Phyth! Ekonomisk depression leder väl ingen vart??? Kära värld, det löser sig!! Du kan väl äta upp Tortora??? Den är iaf inget att ha!
(Som du märker har jag blivit alldeles till mig av att kunna göra inlägg (leve pedagogiska bilder och din Blogginlägg for dummies!!)) Puss igen

Anonym sa...

Hehe, det är ju några hundralappar kvar!

Pappa