lördag, juli 28, 2007

Äventyr


Jag lovade mig själv att jag skulle hitta på roliga saker under sommaren. Dra iväg på några små äventyr. Jag lovade att även om jag måste åka iväg själv, så ska jag. Ett par korta svängar någonstans. Tännforsen är ju fin, där kan man vandra, fjällen hade varit nått! Det verkar inte bli av. Nu är det lite sent då tentaplugg är det enda som bör stå på planeringen varje jobbfri minut. Jag kanske gapar efter mycket...

Nu är det bara att bita ihop de här sista arbetspassen innan Urkult. Där kommer jag troligen att mötas av variation, liv och rörelse. Nu i ensamhet i det här stora huset med två katter som bara kräks så kan jag inte annat än längta!

Det är konstigt hur det är bevisat att människan mår bra av aktivitet och motion, ändå är vi så lata! Så enormt lata! Eller pratar jag bara för mig själv?

Som man bäddar får man ligga.
/E

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kommer bilder, kanske ikväll :) måste komma ihåg att fota, komma ihåg att ta med kameran, komma ihåg att lägga in dom och komma ihåg att med datorn till Gunnar så jag kan låna internet. Om minnet inte sviker mig så fixar det sig :)

Anonym sa...

Jag behöver också äventyr som ger en kittlande känsla i magen. Vart tog livet vägen? Vart tog Du vägen? Kram Towa