måndag, juli 23, 2007

Tidsfördriv

Igår åt jag lyxig choklad och såg på Jericho. Calle kom hem till Borås helskinnad och sängen var lite extra tom, trots att den är så liten. Nu skiner solen, kanske är det rätt så varmt. Jag ska jobba 12-20.30 idag, hoppas att tiden flyger iväg. Sedan är jag ledig tre dagar. Folk pratar om stråket. Jag är inte det minsta sugen. Varken på mycket folk, hög musik, alkohol eller skräniga gäng. Kanske har jag blivit en gammal kärring, men ibland har jag sån oerhörd lust att bli nykterist. Fast, rödvin är ju gott. Och en del öl. Fast fick jag välja så skulle jag välja lyxig choklad framför nästan all öl. Det är mitt rus.


--
Det slår mig att jag inte har tänkt på jobbet på flera dagar! Skön känsla, mer sånt! Det slår mig också att jag varken har pluggat eller tränat på alldeles för länge. Imorgon blir det lite av varje. Måste in på biblioteket och låna om lite böcker. Sedan blir det friskis och svettis utejympa i mina heta craft-tights.

/E

Inga kommentarer: