söndag, juli 15, 2007

Jobbjobbjobb.

Det blev en stressig dag på jobbet idag. Kände inte att jag gjorde ett bra jobb utan mest att jag var där för att göra det allra viktigaste. Inget mer. Ingen guldkant. Man kan inte alltid ha bra dagar. De gamla har inte valt att bo där, vi väljer mer eller mindre, vårt jobb. Vi kan sluta när vi vill och gå hem när arbetsdagen är slut. De lever där, bor där och ska vara där varje dag, dygnet runt. Tills det är slut, mest troligt. Vi ska vara där för att hjälpa dem. Vi ska vara ett handtag i vardagen. Vi ska ge handräckning, stöd och tröst. Det är så tråkigt när man inte hinner. Eller när man inte orkar. Av att bara läsa hälso- sjukvårdslagen blir jag trött och nedstämd idag. Rätt till lika vård, alla människors lika värde, respekt och integritet. Självbestämmande.



Efter jobbet köpte jag ägg på Hults hönseri. Sedan åkte jag och Towa till Sara och myste lite. Det blev glass för oss och lek för barnen.



Nu är jag brutalt trött. Jobb imorgon och på tisdag. Sen -Calle. Och hälsingland.
/E

Inga kommentarer: