måndag, juli 16, 2007

Glömska.

Eftermiddag. Jag har jobbat sedan sju och borde nu sätta mig och plugga. Tyvärr glömte jag att handla på vägen hem. Så jag har inget middag, ingen pluggfrukt och ingen kattmat till (o)djuren. Kanske måste ta mig en sväng in till coop och plugga senare ikväll.. Men, jag känner mig själv för väl.

Jag jobbar inte så mycket.. knappt 75% i sommar. Men så mycket som jag tänker om jobbet, hur jag vänder och vrider på situationer och suger åt mig... Det tar energin ur mig lite, men jag antar att det är lärorikt. Jag hoppas det.
På demensavdelningen där jag gjorde min praktik hade dom spelet memory. Hur ironiskt är det? Nåja, det användes inte som spel utan man brukade titta på bilderna och prata kring dom. Där jag är nu har vi en skiva som heter Minnenas Musik. Det fungerar bättre.


Imorgon ska jag cykla hem från jobbet. Det blir spännande!
/E

Inga kommentarer: