torsdag, juli 26, 2007

Bibiotekarie

Det blev stråket igår, men inte nykter. Sofia bjöd på margaritas och vi spelade sing star. Mycket trevlig förfest, vi skulle ha fortsatt med den. Istället gick vi ner mot trängsel, toalettköer, plastglas och hög musik som man inte får välja själv. Kebab i bröd och en natt på Sofia och Patriks vardagsrumsgolv. Idag blev det frukost på stan och sedan några timmar på biblioteket för min del. Jag blir less när jag inte förstår vad jag läser.

-Jag tycker att du ska ta ner fötterna från bordet.
-Jaha, förlåt mig.

Det var den enda muntliga konversationen på de timmarna. Jag undrar: är man inte vuxen så länge man får myndiga tillsägningar av den sorten från vuxna? Eller är det så att man inte lägger upp benen över bordshörnet om man är vuxen? Ja, vad vet jag. Trött som jag var hade jag lust att bli en trotsig 13-åring, men jag höll mig i skinnet.


Om en vecka är det URKULT. Tjejerna från klassen kommer upp. Det blir tält och trangiakök för hela slanten. Mysigt!

/E -Inte vuxen.

Inga kommentarer: