lördag, juli 07, 2007

Regn



Jag behöver en self-esteem-boost. Det är inte mycket som går riktigt bra just nu, tycker jag. Jobbet bara är. Plugget står mest still. Min engelska blir sämre för varje dag jag inte talar. Löpningen begränsas av att inga bra spår finns och regnet öser ner. Sången begränsas av mig själv och noter i kaos. Mina dåliga egenskaper verkar räcka ut tungan åt mig mest hela tiden nu, tycker jag.


Igår lagade jag iaf fetaostgratinerad lax till mig och pappa. Laxen blev lite torr tråkigt nog. Vettiga diskussioner med pappa hela middagen och kvällen. Vi åkte in till stan och hyrde film. Det var länge sedan jag kunde säga att jag sett en riktigt bra film. Nu kan jag det. Déjà vu med Denzel Washington. Grymt bra! Snyggt filmad, bra story, klockrent slut och något för hjärnan.


Idag gör regnet lördagen till söndag och jag måste plugga. En härlig regnrock och fina gummistövlar skulle gör mig glad.
/E

1 kommentar:

Unknown sa...

Tips till min lilla E:

Lägg hela ditt fokus på det som Öppnar, är Livgivande, Inspirerande, Gott. Det finns alltid något varje dag. Träna förmågan till tacksamhet.
(Ex. Den trevliga middagen med vettiga samtal och sedan en bra film!)

Det som Stänger, leder till Misströst osv: Lägg det framför dig och fundera över det en stund men utan att det suger musten ur dig. Lägg det sedan åt sidan och återgå till det som Öppnar. Stanna där.

Med detta perspektiv får du Energi som du kan använda till att "försöka igen" - frimodigt och glatt.


Kram,
Pappa