söndag, juli 22, 2007

Östersund, Hälsingland, Calle








I onsdags åt jag och Calle kikärtsbiffar och badade i badtunnan. Riktigt mysig kväll trots att höstväder busade. Vi drack god öl och tände ljus. På min födelsedagsmorgon åkte vi ner mot Hälsingland, efter några sköna "ja må hon leva". Underbart att komma dit. Calle blev godkänd och vi åt god födelsedagsmiddag. Jag öppnade paket och vi åt tårta. Fina röda gummistövlar fick jag! Och riktigt snygga träningsbyxor, nu är jag snyggast i spåret! Av Calle fick jag fina badbomber med olika dofter för olika ändamål. Oväntat och roligt!
Vi stannade i Hälsinglandet till lördag eftermiddag och hann med mycket kul. Auktion, loppis, besök till gamla gårdar och kvarnar, lintillverkning och promenader. Semester! Hela familjen var där. Calle fick även träffa Mormor och mammas farmor. Idag var vi på Jamtli, det är så mysigt där! Sedan gick vi ett varv i stan, åt en bit och spelade minigolf.

Jag har nog aldrig kommit hem till ett så tyst hus förut. Calle är troligen på Arlanda, eller i planet på väg till Göteborg nu. Det är tråkigt och svårt att säga hejdå. Jag tror aldrig att jag blir bra på det, hur många gånger jag än får träna. Nu dröjer tre veckor tills vi ses igen. Det är inte lång tid. Jag kommer att jobba, plugga och vara med tjejerna på URKULT.


Jag vill bara ha semester. BETALD semester. Inget plugg, inga måsten. Jag vill inte ens behöva tänka. Jag vill till hälsingland, till familjen och bara vara. Men, jag måste tänka. För här finns ingen semester så långt ögat når. Här finns människans fysiologi, grundläggande immunologi, tentaångest och jobb.

Skulle gärna lägga upp bilder på familjen också, men då kanske jag får skäll :)
Fika.
/E

Inga kommentarer: