tisdag, augusti 01, 2006

Poppa

Det är fortfarande tyst efter yran. Sådär tyst som det blir när man råkar skrika för högt på ett fik. Eller tappa ett glas. Ganska skönt tror jag. Jag har lyckats bli förkyld igen. Trots att jag hela gårdagen försökte övertyga mig själv om att jag var allergisk. Nyser någon så mycket som jag?

Fortfarande ensam hemma. Börjar bli måttligt less. Det beror väl mest på att jag inte förmår att aktivera mig. Oförmögen att bjuda hem någon eller åka bort. Oförmögen att slappna av själv och över-huvud-taget. Vet inte om detta skulle hjälpas om familjen var hemma. Middag själv med ikeakatalogen och flyttnojjor. När jag äter ensam så är mat bara bränsle. När jag äter med sällskap så är det en njutning och dessutom roligt att laga. Igår åt jag finmat hos Emil med honom och en Sofia. Trevligt och gott! Madagaskar är en grym film! dvd.

Idag laddade jag lagligt ner Pink och Nelly Furtado (skivorna alltså. Än har tekniken inte kommit så långt att jag kan få dom live i mitt vardagsrum över internet). Hade dock bara en skiva. Så nu poppar jag Nelly Furtado-Maneater, sjukt bra låt!

Tandläkaren imorgon. Jag vägrar ha hål! Men en visdomstand kan jag nog dra, om dom tjatar. Den är mest i vägen ändå. Sedan... Shoppa näsdroppar och annat på apoteket. Är lite sugen på nya tröjor. Men tror inte att je orsk. Eller har råd.

Första hyran är betald.
/E

Inga kommentarer: