måndag, augusti 07, 2006

Ni gör mig Arg.

Att det på framsidan av tidningen SOLO står Vinn en orgasm ger mig en blandad äckelkänsla av gråt och hånskratt. När jag, över min lillasysters axel, läser Linus Västerlunds tips på Sommarragg på 5 sek blir jag bara förbannad. Så där förtvivlat arg som, jag gissar bara jag kan bli över sånna saker. Linus ber tjejer att framhäva brösten med en pushup bh, ha kortkort eller hög slits. Han tycker om att titta på tjejer som äter banan, smörjer in sig, sportar tillsammans (är han intresserad av vem som vinner beachvollyn tro?). Sen får vi inte skratta åt killen när vi vunnit över honom i minigolf. Han tycker tydligen att det är fruktansvärt pinsamt att bli förlorare mot en tjej. Det är alltså do's and dont's om vi vill ha ragg på 5 sekunder. Tack för informationen, Linus. Men jag tror att tipsen snarare gör att man får en gris på kroken. Eller ja, Dig. Jag blir skitförbannad på killar som tror att dom kan säga/göra/skriva vad som helst och sedan skylla på att dom är "primitiva varelser". Och jag bara önskar att sånna texter som den Linus Västerlund skrev egentligen inte får tryckas.


Tidningen riktar sig till läsare mellan 20-30. Jag undrar om det är någon tjej som missat att man lätt får uppmärksamhet genom att visa brösten? Jag tror inte det. Där emot hoppas jag att många insett att det inte är den typen av uppmärksamhet dom vill ha. Ska man inte ens kunna äta en banan i lugn och ro?!


Och jag blir ledsen när min alltigenom vackra lillasyster säger "jag vill inte gå på stan såhär" där hon sitter bredvid mig i bilen med sin tjocka fläta och somriga linne, lagom sminkad för en varm sommardag.

BAJS på alla tjejtidningar (och herr(pojk?)tidningar, inte minst!) på hm, bert karlsson, media, samhället eller vad för jävla skit som satte dessa ideal i oss.

JA jag är bitter. Men någon måste ju vara det också.
/E



---
OK jag erkänner. Jag håller troligen på att sjunka ner i en.. vad ska jag säga? Mediapsykos? Jag kan omöjligen fokusera på någonting annat. Läste en genialisk artikel i Icakuriren. Dom skrev om Ebba von whatever och hennes uppmaningen om hur tjejer får/inte får se ut och bete sig. I hennes bok Ebbas Stil står det saker som "låt alltid killen ringa först" osv... jag frågar mig samma sak som icakuriren; Vad är det för år nu igen? 1950?

Inga kommentarer: