söndag, augusti 20, 2006

Bilder och en känsla av något bra.






Det är så här det ser ut. Den röda soffan, som Julia påstår är en bordellsoffa, tigerlampan, leopardfilten och zebrakudden är vår lilla djurtemahörna. NyaZeeland-väggen ovanför soffan som påminner och bekymmerlöshet och frihet. Bokhyllan som vi betsade igår kväll. Högst upp en flaska vin i fint vinställ från NZ. Mitt rum och sängen med det galna överkastet. Jag trivs här inne. Också fotoväggen bredvid skrivbordet som jag kan titta på när plugget känns tungt.

I morse vara jag ute och sprang en sväng. Det var skönt. Kom lite vilse men hittade tillbaka snabbt med hjäl av mitt förträffliga lokalsinne :P Ska cykla i väg och handla lite sen.

Jag känner att detta blir bra. Jag och Julia är en bra kombination av galenhet och allvar. Vi kompletterar varandra. När hon blir för nervös så antar jag en det-löser-sig-inställning och tvärtom. Hon har som jag en förmåga att hänga kvar vid det som har varit och är möjligen lite rädd för förändringar. Hon är söt som tycker att det känns som the end of an era att det analoga tv-nätet stängs ner.

Jag skrev precis till Rudolph att hösten för mig är början på något nytt. Inte slutet på något gammalt. Jag gillar den kyliga luften och löven som prasslar under fötterna. Jag älskar stora sjalar och stickade tröjor.


Studentlivet, Here I come!
/E

Inga kommentarer: