torsdag, augusti 03, 2006

Utvik. Choklad och ett dopp.

Ännu en ledig dag. Träffade Josefin. Det är skönt att prata med någon som håller med. Vi diskuterade vården, ideal och relationer. Högst oväntat? Senare blev det lika seriösa samtal med Rudolph på en bänk i badhusparken. Jag gillar hur vänskap växer.

Jag blir arg när killar pratar om utvikningstjejer på ett positivt sätt. Hur kan man se ner på en tjej men ändå vilja ha henne i säng? Det är för mig helt obegripligt. Och jag blir bara arg. Och ledsen. Ni som känner mig vet precis. I min värld ska varken utvik, sexistisk reklam eller porr finnas. Men så vitt jag förstår så går en mans värld under utan porr. Det är iaf så det verkar. Natacha Peyre och alla i samma klass driver på idealen och ger unga tjejer fel syn på sina kroppar, kvinnlighet och roller. Nej, man vill inte att killar ska se ner på en. Oavsett om dom vill ha en eller inte. Punkt. Detta driver min till vansinne.

Jag badade i badkaret igår. Jag vet inte om det är jag som har blivit större, eller varmvattenberedaren som blivit sämre.. Men hur jag än försöker så kan jag inte täcka mig helt med varmt vatten. Inga utbrott, trots det. Skönt bad och det lugn jag behövde efter gårdagen. Somnade tidigt och sov länge. Hade glömt mobilen hos Emil. Bra träning.

Pasta Carbonara i min ensamhet. Nu är jag inte lika less som innan. Choklad, sen går jag mot nya höjder.
/E



----23.46----

Jag och Emil tog ett kvällsdopp i Önsjön. Ganska varmt och riktigt skönt. Jag behövde det. Mer choklad i flytande form på mc donald's. Jag gillar vatten.

/E

Inga kommentarer: