onsdag, juni 21, 2006

"Vi är Svenska fans allihopa!"

Fotboll. Det är ett konstigt fenomen. Jag har aldrig varit speciellt insatt eller intresserad, men kände ändå att jag inte kunde missa Sverige-England. Vi satt på O'learys med en varsinn öl och popcorn. Towa i sin Englandtröja. Ja, hon blev utbuad. Det blev en jäkla match, men jag hade väntat mig ett nervöst pirr och ett enormt glädjerus när målen kom. Alla verkar ju vara så glad när dom ser fotboll. Jag inser att jag inte är någon direkt tävlingsmänniska, utan jag tittar mest för sammanhållningen och känslans skull.
Token hade rätt, det blev en lång dag. Frukost/Lunch på Potatisbaren och nån timma i solen. Sedan segade vi i towas soffa med Apelsinjuice. Åkte hem vid två och åt några kanelbullar till middag innan jag åkte till jobbet. Kanelbullar!? Det måste vara nått jag fått från pappa. :)



En av sjuksköterskorna på häradsgården har avslöjat ett fenomen med män: Dom blir arga när dom blir rädda. Det erfarar hon mycket i sitt yrke. Hm. Tål att tänkas på och undersökas.
/E

1 kommentar:

Anonym sa...

VM bärs och rakade killar..!! ska jag köpa en tyskland tröja till lördag eller? hahahahahhahaha