tisdag, juni 13, 2006

Årets varmaste dag.

Vilken dag! Stressigt på jobbet från 07.00-12.30. Sedan lugnade det ner sig. Men det var inte så lugnt som det brukar vara på Aspen. Roligt iaf. Men Varmt! Tack till den som uppfann fläkten.

Känner att jag måste förklara mig lite angående det jag skrev om mäns förmågor i förra bloggen. Jag menar att jag inte borde förvånas som om män är små barn som inte kan någonting. Alla människor gillar inte matlagning, men det är väl någonting man i stort sätt måste kunna, mer eller mindre? Gardiner, dukar och städning ses som kvinnogöra. Antagligen är det därför jag förvånas när män kan. (och jag skulle kalla mig feminist*? mina fördomar, det är bedrövligt) Jag tänker jobba hårt för att göra inredning och till-gullande mer tvekönat. (hm, ja ni vet vad jag menar).


Uteträning på Friskis&Svettis ikväll! Halv 7 utanför arnjothallen på Frösön! KOM DÅ!
/E


*Nej. Inte feminist som i jag-hatar-män. Utan som i människors lika värde. På precis samma sätt som jag är emot rasism. Ibland diskrimineras och underskattas män (Jag=praktexempel på mans-underskattning), ibland kvinnor (oftare? jag vet inte. Kanske lika ofta som jag förvånas över mäns husliga sidor), Ibland (ännu oftare) diskrimineras människor pga hudfärg och ursprung. Slut på moralkaka.

Inga kommentarer: