torsdag, juni 22, 2006

Härlig dag! Energitillskott!

En BRA dag. Vi plockade blommor med två tanter på förmiddagen. Dom njöt av solen och det är så kul att göra nått med dom. Så jag hoppas på en bra sommar. Vi har kommunungdomar hela sommaren, så det blir nog en del promenader för dom gamla. Skönt. Jag slutade tidigt och plockade en enorm blombukett till köksbordet hemma. Sedan städning, cdbränning och träning. Det var ett baspass, men jag tog i och blev rätt trött ändå. Nu har jag 6 nya skivor i bilen (Alanis Morissette, Imogen Heep, Kasey Chambers, Shawn Colvin, Reseda och Blindside). Jag lyssnar in mig, för många av artisterna har jag aldrig hört förut. Hittills är Blindside lite för mycket distade gitarrer och lite för mycket "skrik". Men Ja, han har en grym sångröst och sköna melodier. Det tar sig. Snart älskar jag dom kanske :P


Om en månad imorgon får jag se honom! Han som ger mig gåshud och glädjerus. Han som jag imponeras av, han som tar mig med storm med sina ord. Han vars röst och energi inte går att undkomma. Han som med glädje gör allt för att tillfredställa dina öron. Han som med sitt go och glada leende inte gör dig besviken. Jamie Cullum



Är man inte fånig som lägger sin egen lycka i någon annans händer?
/E

Inga kommentarer: