fredag, juni 23, 2006

Nakenbilder

God förmiddag! Idag är det alltså midsommarafton. Jag åker till jobbet om en timma och slutar klockan nio. Sju blommor under kudden om jag orkar, sen ska jag sova gott.
Det lär bli en bra dag på jobbet. Vi ska få jordgubbar av en boendes anhörig. Hon är snäll och de som jobbar storhelger får alltid något extra. På nyårsafton fick jag och Cecilia ost och kex. Det är skönt med dagar att fira, trots att jag jobbar. Det blir alltid en brytning i rutinerna. Rutiner och slentrian driver mig till vansinne nämligen.

Jag har ännu inte bestämt mig ang. utgång imorgon. Jag slutar 21, men det har aldrig hindrat någon. Vi får se.


"-Jag vet inte när TV4 blev moralens väktare, om det var före eller efter andra omgången av "Paradise hotel" eller om det var före eller efter den där serien där någon åker runt och lär par att sätta på varandra på bästa sätt. Patrick Ekwall"
F-n vad skönt att någon tar i! Jag som ägnar stor tid åt att förbanna löpsedlar och intelligensbefriade tvserier njuter för fullt när någon annan (dessutom tv4 sportreporter) gör sig hörd i samma ämne. Detta skrev han när Väder-Tone blivit avstängd från kanalen pga sin bild i slitz (den som hon själv säger visade mer än de kommit överens om).
Ni kanske minns aftonbladets första sida? En av tanterna på jobbet fick syn på den och sa "NAKENBILDER!? Är DU MED?" och tittade storögt på mig. Man kan inte annat än skratta!
Nakenbilder förresten, Aftonbladet? Det var väl ändå att ta i. Väder-Tone är inte värre än någon annan. Det hela har gått till överdrift. Personligen anser ju jag att utvik inte borde finnas.. men det är en annan debatt.

Glad midsommar på er!
/E

Inga kommentarer: