fredag, juni 02, 2006

Oxford i garderoben

Jag städade garderoben idag och hittade min jobbtröja från The Fishes i Oxford. Jag log lite för mig själv. Det var härliga tider, oftast. Samarbetet och banden till syster-pubarna. Vinprovningar och en skön känsla av att vara någon i ett team. Hysterin inför Sunday Lunch och värken i benen efter ett dubbelpass. Oxfords barer och allt kul vi gjorde. Oxford är en speciell stad för mig. Byggnader som aldrig avslöjar att det är 2000-tal.

Det regnar och himlen är grå. Hur mycket mer regn kan det finnas där uppe!? Igår var det några timmars sol på kvällen. Jag och Fia åt middag på en ganska ny turkisk restaurang i stan. Härligt! Och skönt att bolla tankar med någon på allvar. Det är härligt med människor som känner en på riktigt. Man behöver aldrig förklara då. Skönt med choklad i soffan och solsken genom fönstret.

Idag har jag gjort konstiga saker. Kalkat av vattenkokaren med ättika och rengjort köksfläkten invändigt. Det är sånna saker som jag, när jag var liten, förvånades över när min mamma gjorde det. Hur vet man att man måste rengöra fläkten!? Var står det någonstans? :)
Inga planer för kvällen. Familjen åker på middag hos mormor, men jag följer nog inte med. Dop imorgon och sedan åker vi till Hälsingland. Skriver jag inte innan dess, så gör jag det säkerligen när jag kommer hem. Utvilad och glad. Hoppas vi!

Ta hand om er.
/E

1 kommentar:

Anonym sa...

härligt att komma hem till dina bloggar och läsa dom i lugn och ro, du är för härlig. Ja hur vet man när man ska rengöra fläkten? jag vet fortf inte..