söndag, juni 18, 2006

pollenchock.

Imorse när jag startade bilen sa det POFF så hade jag hela bilen full med maskrosfrön. Tur att dom sögs ut genom fönstret på vägen hem. Lång dag på jobbet, men det gick oväntat bra. Trots dålig luft. Härliga Aspen. På min rast åkte jag hem och bakade rabarberpaj!

Imorgon jobbar jag kortdag och träffar towatok efteråt. Sedan tisdag. Uteträning och fotboll! Ja, jag ska se matchen fast jag inte är insatt.. Men fotboll ger mig nu mer en nervös känsla i magen! En bra sådan. Förr blev jag bara outsägligt uttråkad.
Varför tänker jag så långt fram? I tanken går "ledig tisdag jobba 4 dagar. Ledig söndag. Ut på lördag? Jobba 3 dagar. Ledig torsdag. Jobba tredje helgen. Juli. Födelsedagar. Sjunga på böllop? repa? Jobba 3 dagar. Ledig yran? Gå på yran? osv.." Vad hände med Här och Nu?

Nej pappa, vi kan inte byta jobb. Jag kan än mindre jobba 200% och ständigt komma på nya saker att förmedla och berätta. Dessutom har jag bara två månaders jobb kvar! Jag klarar mig. :)
/E