lördag, november 04, 2006

Utgången



Det var roligt igår. Vi såg idol och skrattade. Sedan dansade vi ihjäl oss på HG. Mycket folk. Några var utklädda till diverse konstiga saker. Det blev sent men jag sov gott.
Men visst är det väl pinsamt hur folk beter sig på krogen? Vid halv 3 kan man verkligen se desperationen i folks ögon.
Jag kan inte låta bli att skaka på huvudet lite. Varför alla spel? Vad vinner vi på det? Varför visar människor inte sina rätta Jag från början? Jag är trött på att ingen är speciell för någon och alla letar efter Första Bästa att glömma bort namnet på dagen efter.
Är det så att vi ser varandra som hot, som jag skrivit förut. När ska vi förstå att vi alla är små människor med ungefär samma behov av bekräftelse och kärlek? Att vi alla är rädda för att såras? Bättre att såra än att bli sårad? Tragiskt. Och inte speciellt uppmuntrande.











Idag blir det nog inte mycket vettigt gjort. Ska försöka gå en promenad och äta omelett kanske. Plugget får vänta till imorgon.
/E

2 kommentarer:

Anonym sa...

åh vilken vacker människa du är emilie.

Unknown sa...

Nice och se ett välbekant ansikte i studentkretsar sen backinthedays. hoppas du trivs me linkans studentliv och vem vet.. hg är ju inte så stort så vi ses väl nångång framöver ;) /samira fd ösd:are