måndag, november 13, 2006

GAH teknik!

Jag undrar om någonting har gjort människan så frustrerad som Teknik. Sedan i torsdags, när min dator bestämde sig för att strejka (på det mest plågsamma sätt för mig: Vägra koppla upp mot internet!) har jag varit ett rastlöst nervvrak. Några gånger de första dagarna har jag slagit på datorn och tittat ifall det fungerar. Jag har ringt Pierre som tålmodigt guidat mig, ringt dells support i Irland (helgsupport), laddad hem drivrutiner till nätverkskort och blivit fullständigt galen. Mot slutet av helgen hade min internetabstinens gått över. Imorse ringde jag Dell i Sverige och pratade med dom nån timma. Det hela slutade med att jag fick ringa Netgear och fixa routern. NU är jag iaf uppkopplad, tre timmar med supporter och telefonköer senare. Jag var nära tårar och panik! Tragiskt, över en sån sak som en dator. Missade en föreläsning om Cirkulationen också, men jag kan inte bara ge upp när som helst.

Helgen fick jag ägna åt annat än msn. I fredags såg vi Idol. Jag och Tove gick ut på HG för lite dansande. Helt ok kväll. Kul folk och lagom drag. Lördagen blev ett vacuum av tid tills jag lagade mat åt oss och Julia bjöd hit en kille från hennes klass på fika. Det var skönt att prata med vettiga människor.


I natt drömde jag att jag fick barn. En flicka. Jag blev lite förtvivlad när jag i drömmen kom på att jag inte kunde plugga till sjuksköterska på nått år. Haha. Jag drömde en barndröm förra månaden också. Konstigt. Jag måste plugga men känner mig enormt trött och matt. Ska äta något och försöka komma igång med respirationen. Imorgon -färdighetsträning i HLR.
/E

Inga kommentarer: