torsdag, november 23, 2006

Humör vs Humor

Det finns dagar då det inte spelar någon roll vad du klär på dig, vad du äter till frukost, om du tvättar håret eller inte, om du lyssnar på Alanis Morissette, 50cent eller Winnerbäck, om du sjunger högt och glatt, om du ler mot dig spegelbild i 10 min, om du gör allt du borde, eller skjuter det framför dig.. Obehaget och stressen försvinner inte ändå.
Jag ska snart iväg till skolan. Vi ska ha färdighetsträning i Andning, Plus, Blodtryck. Det kan bli en klockren dag med mycket skratt och fnitter. Det kan lika gärna bli en ostkupadag. Väldigt olägligt. Snart är tentan och jag har massor att göra. En del roliga saker (som sagosittningen som Alice i Underlandet på lördag), en del "måsten" (som plugga, ringa folk, fixa grejor). Jag känner mig väldigt stressad och trött.

Igår skar vi i fårhjärta, lungor och strupe. Det var häftigt och intressant. Möjligen lite äckligt, men mest intressant.

Elva Minuter landade i min brevlåda i måndags. Jag började läsa den samma kväll.
Alanis är min bil och Östersund idag.
/E

2 kommentarer:

Anonym sa...

BLOGGA MERA! tänk på mig som jobbar 120 timmar i sträck och sitter vid internet minst hälften av dom..och säkerligen sitter på din blogg minst en timme om dagen =P /Towa

Anonym sa...

Jag borde kanske inse nu efter jag kollat din blogg 50 000 gånger idag ATT du inte kommer uppdatera den. Och förresten så har du sagt att du är ute nu (men jag kan ju bara hoppas att du hittar en dator på en fest och bloggar.. haha) man vet ju aldrig... Bums hem till bloggen nu//Towa