tisdag, november 21, 2006

Slöseri med Energi på Aftonbladet..

igen...

Ok. Jag kanske slösar min energi, men jag måste få det nu! Läser aftonbladet (ja, man kan undra varför jag plågar mig själv och Er, med det egentligen? Vettiga nyheter får man ju från tvn) och förargas över diverse. Går man in på Aftonbladet Kvinna så får man läsa om nån fpkvinna som vill ha speciella P-platser i parkeringshus nära utgången märkta för kvinnor. Jag måste påpeka att den lösningen är att enbart gå på konsikvensen av det egentliga problemet. Varför ska jag behöva parkera nära utgången för att slippa känna mig otrygg? Och är det isf inte bättre att parkeringshusen blir mer upplysta?
En del saker som står på Aftonbladet Kvinna är såklart bra! Som artikelserien om Bröstcanser, artikeln om bildretuschering, kampen mot anorexin, hur dom lyfter fram kvinnor som utsatts för sexuella trakasserier osv.. Och också en del artiklar i Ung och Avklädd.. Så ja, det kanske finns mer positivt än negativt där. Men vore det inte intressant med en Aftonbladet Man också?


Det gick bra att plugga idag. Åkte hem vid halv 6 och lagade linsgryta. Skar mig i fingret på min superkniv också. Tydligen inte min dag i köket.. eftersom jag höll på att tända eld på det tidigare. Hoppsan!
/E

1 kommentar:

Anonym sa...

Kom hem nu vännen så kan vi slappna av och göra ingenting och glömma vardagen för en stund/Towa