måndag, november 20, 2006

Hårdplugga

Hej.
Idag var jag på Hub (HälsoUniversitetets Bibliotek) 8-17.30. Basgruppsarbete först, inte fullt så ambisiöst. Sen snabb lunch och plugg igen. Det gick faktiskt oväntat bra trots min leda. Jag var verkligen inte på topp i morse. Jag tror att jag lärde mig någonting. Det är bäst det, för snart är tentan. Ibland är det konstigt att dagar tar slut. Ni vet när man blir sådär förvånad. Nu är jag mest förvånad över att klockan nästan är halv åtta.

Smsade pappa och frågade om jag alltid varit rädd för arga och besvikna människor. Mamma svarade Ja, Pappa svarade Nej. Jag tror på mamma den här gången, eller så har rädslan växt fram på sista tiden. Har skrivit om detta i en tidigare blogg. Vet inte varför men jag får sjukliga obehagskänslor när människor höjer rösten eller anklagar mig för någonting. Då blir jag som en liten hund med svansen mellan benen som bara vill krypa ihop och vara till lags. Inte bra.

Jag vaknade av att jag gnisslade tänder inatt. Har inte vaknat av det ljudet (ja, faktiskt jag hör det!) på år. Inte bra. Måste påminna mig själv om att inte bita ihop hårt i vaket tillstånd också.

Jag är sjukt trött och har bra träningsvärk efter skivstångspasset igår. Jag ska ta med Julia på promenad (haha, hon är ingen hund direkt men..) en sväng och slappa lite sen. Imorgon blir det tvättstuga och plugg.
/E

Inga kommentarer: