måndag, april 10, 2006

Nykomling

Hej Hopp!
Nu har jag alltså startat en blogg. Modefluga? Vi får se. Innan jag förstått hur saker och ting fungerar får ni säkert stå ut med en del konstigheter och krångel. Men sen!

Det är söndag och snön står mig upp till knäna. Det har snöat i två dagar. Nu börjar plusgraderna komma och det droppar från taken. Jag ska åka in till staden och fixa en present till pappsen som fyller år imorgon. Ska också hämta hem honom från sjukhuset där han legat sedan onsdagen med ischiasproblem. Huvva! Skönt att han mår bättre nu.

I morse skulle jag baka scones. Det slutade bra och dom smakade fint! Men på vägen dit råkade jag ställa till med en liten eld. Bakplåtspappret började brinna och jag fick slänga allt i diskhon och spola vatten. Första satsen scones blev slemmiga och blöta. Så det var bara att slänga ihop en ny smet och börja om. Drama på morgonkvisten. Pust.


Nåja.
Mycket Nöje.

1 kommentar:

Unknown sa...

Hehe, hej kära dotter. Vilken fin template ;-)


Lycka till med bloggen!