söndag, april 30, 2006

Det som är vackert dör aldrig.

Godkväll.
Det blev en lugn kväll på jobbet. Kvällsolen sken in genom fönstrena och tiden gick fort. Kom hem till det tomma huset och la mig i soffan. Det var alldeles för länge sedan jag kunde slappna av på riktigt hemma i soffan. Nyckeln till Frihet är en riktigt bra film! Den fick hålla rastlösheten i styr. Den är stark och borde inte lämna någon opåverkad. Jag önskar att världen inte har fängelser som det. Men jag antar att det är så. Jag hoppas att hopp kan driva människan så långt. Jag hoppas också att det är som det sägs i filmen: Det som är vackert dör aldrig. Det är min starka övertygelse. Även om personer försöker få mig att tro att människan "spelar spel" för egen vinning så vägrar jag att tro så. Människan kan inte vara ond rätt igenom. Jag finner ingen logik i det. Jag erkänner att människor utnyttjar och gör fruktansvärda saker. Det blundar jag absolut inte för. Men jag hoppas att dessa människor någonstans, någongång förstår. Dom måste väl ha något samvete någonstans? Jag vill tro det. Filmen inger lite hopp.

Hoppsan, detta blev djupare än jag tänkt mig. :)
Godnatt.

Inga kommentarer: