måndag, april 10, 2006

Beatleskonsert

Ikväll var jag på musikelevernas Beatles-konsert som lillasyster medverkade i. Helt fantastiskt bra! Det låter enormt bra om dom! Och det häftiga är att många av dom är 16 år. 130 elever totalt! Det är imponerande. Jag önskar att jag ägnat mer tid åt musiken än åt andra saker under mina år på musiklinjen. Om jag visste det jag vet nu. Om jag redan då kunnat konsten att fokusera på det positiva, sortera bort sånt som inte är värt att slösa energi på. Ta för mig. Det är lätt att vara efterklok.

Vi har åter igen lärt oss att livet är orättvist. Döden ska inte ta en 16åring. Det är fel. Även om jag inte känner personen i fråga så berörs jag. Det gör alla. Det är obehagligt och alldeles för Nära för att kunna ignorera. Och alltid tänker jag att något borde kunna gjorts för att förhindra det som hände.


Jag ska dricka en kopp te och krypa i säng.
Ta hand om Er.

Inga kommentarer: