söndag, april 23, 2006

Big Brother vs. Så ska det låta.

WOW. Aftonbladet har skrivit om något viktigt!
Eva Rusz:”Big brother” är exploatering av unga människor som är psykiskt sköra"
Jag har med stor sorg sett hur Kanal 5 sedan starten av dokusåpan ”Big brother” successivt har släppt på alla gränser vad gäller urval och respekt för deltagarna.

Alla med lite förstånd borde förstå detta. Big Brother är inte roligt. Det är inte nöje. Det är sorgligt och tragiskt. Jag erkänner att jag skrattar åt deltagarna mer än jag känner empati. Men vid närmare eftertanke förstår jag att det är människor som sitter där inne. Då känner jag enbart ilska mot producenter och de som ligger bakom såpan. För mig handlar det inte om vad deltagarna gör inne i huset utan mer om att dom går in dit över-huvud-taget!

Tacka vet jag Så Ska det Låta!

Inga kommentarer: