tisdag, april 11, 2006

Grattis Pappsen!



Tidigt imorse sjöng vi fint för pappa. Vi är kanske en av dom få familjer som fortfarande håller kvar vid den traditionen. Av mig och Paula fick han en skiva som jag hittade på Skivhörnan (stans klart bästa skivbutik. Där kan dom Allt). Eftersom far efter sjukhusvistelsen sa att han ska börja ett nytt liv, äta rätt och träna upp musklerna lite så fick han ingen tårta på morgonen. Det blev grovt bröd med kalkon, paprika, lätt skagenröra och kräftstjärtar. Lyxigt och nyttigt.

Solen skiner och det är bara någon minus grad. Perfekt väder! Jag har skottat fram bilen som stod under två månaders snö. Motorvärmaren har suttit i ett dygn, men bilskrället vill inte starta. Imorgon får jag ta i med hårdhandskarna. Sedan ska den i väg och besiktas.

Framtidens tunga Att Göra. Bara tråkiga grejor, men det blir kul sen, envisas jag med.
  • Få igång och besikta bilskrälle
  • Ordna med upptenta av Engelska A & B
  • Fixa en reportuar till 60års kalaset i Maj
  • Deklarera (det blir nog via sms i år igen. Jag är för lat för internet)
  • Komplettera ansökningen till universitet
Jag ska försöka att idag lägga över de 400 bilderna jag tog på Nya Zeelands resan. Är någon intresserad finns det ett fotoalbum på www.resedagboken.se Resenärer: EmmiOJulle Det ni!
Bilden här togs under vår vandring i en av dalarna vid Mt. Cook. Otroligt!!

Tack & Hej

2 kommentarer:

Unknown sa...

Varför startar inte bilen?
Dåligt batteri?

/Pappa

Unknown sa...

Tack förresten!

:-D