lördag, april 15, 2006

Människor.

God kväll!
Tänk vad lite sol kan göra med människor! Idag sken den ner på oss och jag fick lite extra energi. När jag kom hem från jobbet satt jag mig på träningscykeln och cyklade en mil. Lillasyster hade gjort i ordning påskmiddagen. Härligt i all enkelhet. Jag ska snart slänga ihop en fruktsallad med lite glass.

Det känns konstigt att jag varit borta. Vardagen fann sig snabbt. Nya Zeeland, dagarna i Paihia, de otroliga sakerna vi såg, känns långt borta och overkliga. Trots att minnet är så klart och nytt. Kvällarna med för mycket billigt rödvin, stjärnklar himmel och människor. Det bästa med att resa. Människor! Jag mötte så många fantastiska personligheter. Det är obehagligt, men samtidigt lite av charmen att jag troligen aldrig kommer att träffa någon av dom igen. Tänk att en del människor lämnar dig oberörd och likgiltig, medan andra påverkar dig, kommer under huden och lämnar dig tankfull och nästan lite i chock. Fantastiskt! När man, efter allt som händer, ibland tvivlar på mänskligheten är det skönt att träffa dom som bevisar att människor är vackra.



Nog om detta.
Glad Påsk!

Inga kommentarer: