söndag, februari 24, 2008

Söndagsmorgon

22års-fest för Carro på Platå med buffé och ett skönt gäng. Vi mellanfestade hos Karro för att Platås drinkar är alldeles för dyra för oss som är vana att betala 20 spänn för en öl. Det blev en sen kväll för mig som lämnade lokalen nästan sist i sällskapet. Synd att musiken var kass och inte kunde peppa resten av gänget att stanna till en senare timma. Erik följde mig till dörren, som den gentleman han är.

Imorse vaknade jag hungrig och åt frukost till Debatt, om kvinnomisshandel. Jag gick in på Debatts hemsida och läste inlägg från allmänheten. Dumt gjort, för jag blir bara förbannad och ledsen. Jag kan för mitt liv inte förstå hur man kan lägga ansvaret på kvinnan!? Finns det något annat sammahang där man lägger ansvaret på offret? Är det någon som säger till den som blivit rånad att man får skylla sig själv om man har dyra kläder när man är ute själv på natten? Jag har väldigt svårt att förstå de som skriver att kvinnan måste "vara på sin vakt", akta sig, inte gå ute själv osvosv. Varför ska jag begränsa mitt liv? Varför kan inte jag röra mig lika fritt som mannen?
Sen kan jag inte förstå sandlådenivån på vissa inlägg. De tar upp helt irrelevanta saker, men ett uruselt språk och en otrevlig ton. Kan folk inte diskutera som vuxna människor!?

/Upprörd E

Inga kommentarer: