måndag, februari 11, 2008

Inspiration



I eftermiddags lyssnade jag på en föreläsning av Renata Chlumska. Hon är den enda som paddlat och cyklat runt USA, det tog ca 14 månader. Hon har ett imponerande tänk, motivation och en drivkraft som smittar. Jag sammanfattar med några meningar som jag tycker fångar kärnan i hennes föreläsning.

Anpassa dig till nya/förändrade förutsättningar för att ta sig förbi problem.
Fäst blicken på någonting längre fram när du befinner sig på botten, för att inte låta problemen slå omkull dig.
Det omöjliga är möjligt.
Ett steg i taget, varje steg är ett steg närmare målet.


Jag känner att jag idag har fått ett skönt perspektiv på livet. Just idag känner jag vad som är viktigt, och vad som är bagateller. De flesta problem i min tillvaro just nu, är bagateller, som egentligen inte är värda en enda sekund av ältande eller dåligt humör.

Hon får mig att vilja känna adrenalinet pumpa i mina ådror, tungt muskelarbete i mina lår. Sådant upplever jag inte genom att läsa böcker, inte heller av att skriva en tenta. Inte heller av att klara en tenta. Det ger inte mig den typen av kick. Men, tentan på torsdag kvarstår, jag ska klara den, så jag biter ihop. Varje steg är ett steg i rätt riktning.


/E

1 kommentar:

Anonym sa...

hehe, ja, det blir nog inga problem att gå i celibat efter mina veckor där. ;P
ser lite bakåt att du har beställt böcker. och MEDICINSK MINI ORDBOK - DUKTIGT!! den är mycket bra.. använder den typ varenda gång jag pluggar..
nu ska emma sova. puss på dig!