måndag, februari 18, 2008

Bloggoman

Oj det rasslar till ordentligt i bloggen idag.

Jag har en sån där dag. Jag är rastlös och har planlöst drivit omkring i lägenheten (kan man driva omkring på 26kvm?). Pluggat lite, men inte sammanhängande, så det känns som att jag inte fått någonting gjort. Ett fotbad och en kort promenad. Vädret är underbart. Jag är pank och vill åka på nån utflykt. Totalt ambivalent vad gäller alla dagens beslut. Jag vill ut och bort en sväng, men vet inte var. Ska jag träna? Eller kanske handla nått? Inte för att det sistnämnda alltid bringar lycka. Cykla till Ikea, eller Claes Ohlsson och köpa den där efterlängtade termosen. Fast jag vet att när jag står där med termosen i handen så åker den tillbaka på hyllan, 50 kr kan du lägga på nått annat, säger mitt snåla studentjag. Ambivalens.

Tanken på att jag kommer att sitta mellan dom här väggarna resten av kvällen får mig att krypa ur skinnet.

Men ändå, jag har det rätt bra. Jag är nöjd och tacksam. Allt det som är verkligt viktigt för mig har jag.
/E

1 kommentar:

Anonym sa...

men snälla älskade emilie. kan du inte bara köpa din termos någon gång så det blir ro här i linkan! du har snackat om den i... hur länge? ALLDELES FÖR LÄNGE!!
puss