lördag, februari 02, 2008

Snart är det vår va?


Vem hade kunnat ana att det är så här roligt att äga en dammsugare? Den är fin och den får faktiskt plats i min garderob som verkar ha oanade förvaringsutrymmen. Det var härligt när det rasslade till ordentligt under soffan. :) Nu är det rent och jag har tagit in våren i form av vårgardiner och vårduk. Härligt! Solen sken och jag väntar med spänning på att mitt paprikaträd ska vakna till liv. Om den överhuvudtaget har någon livsgnista kvar. Jag håller er underrättade.

Den där ångkokarinsatsen gör underverk! WOW vilka goda grönsaker! Och tanken på hur mycket av alla vitaminer och mineraler som inte förstörts i för hög värme gör mig alldeles lycklig. :) Nästa projekt är att ånga fisk.

Solen sken i morse och bjöd på vårkänslor. När jag tänkte ordet promenad lämnade solen detta land och bjöd istället på det väder ni ser på bilden. Nu kikar hon fram igen. Kanske blir det en långpromenad via sopsorteringen och till Calle sen.

Först, Plugg. Dehydreringsformer.
/E

Inga kommentarer: