söndag, oktober 14, 2007

Woooohow!

Vilken kväll! Vi åt lasagne hos mig och skrattade massor. Det hela började i ett allvarligt samtalsämne. Vi berättade våra egna och kompisars berättelser om att slå ner/springa ifrån killar som på olika sätt varit hotfulla. Vi gick även igenom olika självförsvarsgrepp och rörelser. Sedan efter galna historier, ost och kex trampade vi neråt stan. Efter en del velande gick vi in på en klubb och drack drinkar tills vårt bort blev överfallet av brats. Inte kul. Vi dansade en låt -Sahara Hotnights Visit to vienna. Bra. Sedan cyklade jag hem, faktiskt inte lika rädd som annars. Mest för att det var mycket folk i rörelse på cykelbanorna.

Det är värdelöst och väldigt irriternade att man ska behöva begränsa sig och välja sina vägar när man är ute på nätterna. Inte bara på nätterna. För några veckor sedan inträffade en våldtäkt en lördags eftermiddag nära centrum. Var har det gått fel någonstans? Fullkomligt obegripligt.
En helt annan sak är: hur tänker man när man gnider sig mot valfri tjej på dansgolvet? Har någon lyckats med sådan raggning??

I övrigt, jag har klippt mig. Nu ser jag inte längre ut som en afganhund.
Godnatt.
/E

Inga kommentarer: