söndag, oktober 14, 2007

Här kommer dom!

Ida utmanade mig:
8 fakta

* Jag hatar sladdar. Det är det fulaste jag vet. Just nu har jag dragit sladdar runt hela lägenheten. Jag sliter upp lister och skruvar bort trösklar -allt för att dölja dom. När kommer trådlös el!?

* När jag går upp på natten för att kissa, vilket jag nästan alltid gör vid 4-5tiden, så tänder jag inga lampor, men jag brukar blunda. Det ökar förmågan hos mina andra sinnen tror jag. Faast.. det var ju lite galet när jag stod där på toaletten, blundade och flaxade med armarna för att hitta dörren. Tillslut insåg jag att jag stod och flaxade över badkaret åt helt fel håll..

* Jag lovade mig själv att inte vara en miljöbov och sluta diska under rinnande vatten. Det har inte gått så bra. Däremot är jag en trogen sopsorterare och det skär i hjärtat vid tanken på att slänga en konservburk i brännbart.

* Jag minns hur konstigt jag tyckte det var med höger och vänster när jag var liten. Att när jag gick åt ett håll så hade jag huset till höger, men när jag vände så var höger åt andra hållet. Jag exprimenterade med att lägga en sten i fickan och se om den bytte ficka när jag vände. Det gjorde den inte.

* När mina föräldrar gifte sig -88, fick de i present att sova på hotell. Då hade jag redan blivit hemskjutsad och nattad. När jag vaknade på morgonen och skulle gå till mamma å pappas säng låg min faster och hennes man där. Jag minns hur jag bara stirrade på dom och gick tillbaka till min säng. Sedan låg jag där hela dagen och stirrade i taket tydligen.

* Jag läser aldrig folks tidningar/böcker på toaletten. Jag är fullkomligt övertygad om att dessa är täckta med bajspartiklar.

* Jag är väldigt orolig av mig, under denna hårda yta :P Jag är ofta rädd för att någon av mina kära ska råka ut för en olycka/sjukdom eller så. Jag mår oförskämt bra just nu och trivs med allt (bortsett från min avsakad av studiemotivation). Ibland skämmer det lite. Man kan ju inte alltid må bra. Jag kommer ibland på mig själv med att vänta på smällen.

* Jag har två personligheter. Mitt andra jag är inte helt politiskt korrekt och skapades i frustration en kväll när jag och pappa räknade matte. Denna personlighet hjälpte mig igenom matematiken och var nog nödvändig för min existens. Nu för tiden visar hon sig sällan.


Det var det. Jag utmanar Pappa, Kerstin, Hanna och Towa.
/E

4 kommentarer:

Anonym sa...

Måusen, jag har ju redan gjort en sån där. Och redan då hade jag problem med att komma på åtta saker. :)

Unknown sa...

Nää.

Har du visat C din andra "personlighet"? :-)

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

ja! vad skoj :) vad søt du ær, måste varit vældigt førvirrande nær stenen inte bytte ficka! man var rolig nær man var liten