tisdag, oktober 23, 2007

Retreat

Mitt öga är fullt av bjälkar nu för tiden. Det är för många krav och de kommer alla från mig själv, med viss påverkan från andra håll. Allt är fel, det politiskt korrekta är präktigt, det kontroversiella är barnsligt. Mellantinget är mesigt och där befinner jag mig i alla lägen.

I basgruppen (som är det forum där vi ska lära oss i PBLs anda) känner jag mig otillräcklig och aldrig tillräckligt påläst. Boken som jag köpte för +800kr passar mig inte alls. Jag förstår den inte. Gör det mig till ointresserad, dum eller halvhjärtad? Halvintressarad och halvbra på mycket. Medelmåtta -mitt ledord.

Jag måste handla. Utgifterna står mig upp i halsen. Och jag har bara mig själv (och bredbandsbolaget+studentkortet) att skylla.

Jag kokar ägg som ska bli min lunch. Jag vill inte ha dom hårda, inte lösa. Utan ett mellanting. Medelmåtta.
/E


Måste säga: Al Gore åker några varv runt jorden i sitt privata jetplan med sitt fredspris och pratar koldioxid. Det måste vara höjden av ironi.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej sötnos!
Skönt att känna igen sig i dålig studiemotivation och många utgfter. Kappan var jätte söt, ser fram emot att se dig i den till jul.
Sköt om dig!
/Puss Sofia

Unknown sa...

Och rubriken illustrerar det som nu är ett behov?


kram,
Pappa