torsdag, juli 27, 2006

Yra i sikte

Lite väl mycket action på jobbet idag. Men det gick bra ändå. JAg och Cecilia jobbade bra som alltid! :) 7-16 imorgon, sedan Yran! Hoppas att det blir en lyckad helg. Rödvid och Bob Marley med Julia efter jobbet. Sedan kommer Andréa och sen vet man aldrig! Jag ska inviga mitt indiskafynd! Underbar klänning med sjuka mönster för endast 50 kronor!!
Syster kom hem igår, åt upp all frukost jag köpt och åkte i morse. Jahapp. Då var man ensam hemma igen. Jag vet inte hur dom gör, men dom lyckas alltid lämna mig i ett disk&tvätt-berg när dom åker.

Träffade min fina sångAnna igår kväll och hittade klangen igen. Ska sjunga på bröllop första helgen i Augusti. Hon kan plocka fram det bästa ur folk, Anna. Massa ungar kring fötterna, gäster och hundar. Allt görs samtidigt. Ett barn i knät medan hon kompar mig på pianot. Allt med ett stort, strålande leende. Hon har lyckats göra Den-ständigt-leende-Mamman-Myten till sanning! Otroligt.


Aftonbladet, hur får ni var enda rubrik som trycks att låta så enormt smaskig? Det spelar ingen roll vad det är! Visst, det är svårt att inte ge skvaller en smaskig underton. Men aftonbladets läsare vill tydligen gotta sig i allt! Skicka smaskiga bilder från mobilen på närmasta olycka, läsa om hagamannens fruktansvärda våldtäkter minut för minut, delta i diverse läsarundersökningar. Ja, varför mailar inte jag in och berättar om mina sexuella expriment, som ni ber mig om? Kom igen. Visst, en del saker får mig att skratta och någon gång då och då skrivs det något läsvärt (som när det skrevs om lindex rumpor i jämförelse med vanliga rumpor. Eller var det expressen?). Men oftast läser jag bara rubrikerna och tappar suget.
Invaderande nykelpigor? Badgäster tvingades fly? Det låter fruktansvärt, tänker jag och ser framför mig hur nykelpigorna gnager på badgästernas blodiga kroppar som utomjordiska skade-aliens.


Jag är trött.
/E

Inga kommentarer: