måndag, juli 03, 2006

Grattis Syster!

Idag fyller lillasyster 17 år. Jag han börjat vänja mig vid tanken på att hon faktiskt också ska bli vuxen. Fast jag insåg idag hur liten jag var som 17åring. Jag gjorde mig liten iaf. Jag är glad att hon inte gör lika.

Värmen är total och det känns skönt att vara ledig en och en halv dag! Plockade blommor och gjorde an krans till Syster när jag kom hem. Hon vill inte ha på sig den för att det var jobbigt och hon är rädd för sniglar i håret. Jag plockade också en härlig bukett till bordet. När hon kom in sa hon "uä! dom luktar bajs! ta ut dom!". Det är syskonkärlek på hög nivå.

När jag blir less och påstår att det inte finns några bra killar. Då säger folk (läs: killar) gärna att "ni tjejer är inte så bra ni heller". Jag vet det! Men det är inte speciellt uppmuntrande det heller!

I det svenska språket finns ett antar ord som är så fula att jag undviker att säga dom. Jag tänker härmed påbörja en lista. Kom gärna med bidrag!
  • Läsk
  • Pö om pö
  • Ömsom
  • Skarf
Där har ni mina ord hittills.

Jag lägger upp alldeles för lite bilder i min blogg. Det måste jag ändra på.
/E

Inga kommentarer: