tisdag, juli 11, 2006

Babyfika och mat

Igår innan jobbet träffade jag Sara och lilla Alicia. Vi åkte in till stan för en fika. Vi tog varsinn bil av nån anledning. Så tittar jag i backspegeln och vinkar till henne. Jag böjer mig åt sidan för att höja volymen på stereon eller byta låt. Och ser hur Sara böjer sig åt sidan i ett "åh hej skjuttis! bubububu. mamma köj bil. jaaaa! stola tjejen åkej bil med mamma". Vilken kontrast! :) Det blev en fika på tehuset när Alicia äntligen fått ro att somna. Hon är duktig Sara. Towa kom förbi en stund och svettades med en ledsen Alicia i sina armar. Barn Är Kärlek.

Det känns helt ok att jobba igen efter tre lediga dagar. Idag gick det fort och rullade på. Jag slutade klockan tre och gick för att hälsa på en gubbe på en annan avdelning. Hade hört att han saknar mig och kände för att surra bort en halvtimma. Handlade lite mat på ica i Lit (det luktar kiss där. Varför?) och åkte hem. Är förvånad över att jag lagade god mat. Jag är ensam hemma tills på fredag och trodde att jag inte skulle orka äta. Det är så tråkigt utan sällskap. Men det blev stekt lax, grönsaker och bulgur. Perfekt. Mästerkocken har gjort det igen! Hm.

Idag lyckades vi med bakankakan på jobbet. Sist bakade vi med mjölk i stället för mjöl. Det blev en bränd slemmig klump som badade i smör. Blä
/E

1 kommentar:

Anonym sa...

Du är en trygg och bra människa som kan laga god mat åt dig själv, jag kunde ju knappt kolla på tv ensam förut utan att få panik och känna mig ensammast i världen.. men nu börjar jag också bli duktig har dock inte kommit lika långt som dig. Beundrar dig.. /Towa