måndag, april 07, 2008

Jag pluggar, jag lovar!

Nu har jag skickat ansökningar till två av de privata företag som driver äldrevård i Östergötland. Håll tummarna.

Jag är sjukt sugen på att klippa lugg. Jag måste behärska mig och se till att hålla mig borta från saxen. Jag minns tydligt hur många timmar jag stod framför spegeln som barn och försökte räta ut lockarna. 80talslugg, nej tack. Men gärna en tjock rak lugg med attityd.

Jag har länge tänkt skriva nått om toapapper. Det är sjukt tråkigt att köpa. Jag står alltid väldigt länge vid hyllan med min halvkassa matte och försöker att räkna ut vilket som är bäst och mest ekonomiskt. Det är många variabler att ta hänsyn till
Hur många rullar får man? Hur många meter är det på varje rulle? Är det 1,2 eller 3 lager papper? Färre lager=folk använder längre bit papper. Vad kostar varje förpackning?


Samma sak med ost. Det är riktigt tråkigt att köpa. Vardag och alldeles för dyrt! Vad äter ni för pålägg?? Jag behöver inspiration!

Vetenskapliga är artiklar är sjukt svårt att läsa. Grattis till mig som ska läsa 7 stycken innan den 18e.
/E

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag säger bara köp serla.. så får du mer på rullen. Det köper alltid jag. Bra och mjukt!

Anonym sa...

Hmm.. pålägg.. here it comes för alla icke vegeterianer där ute:
* Skinka
* Ost
* Kaviar
* Leverpastej
* Makrill
* Mjukost
* Creme Bonjour
* Salami

Med tomat, gurka, paprika osv. Oändliga möjligheter! :D