lördag, september 29, 2007

Lördag kväll

Jag sitter på golvet med datorn. Nätverkskabeln räcker inte så långt. Jag skulle plugga, men blev för inspierad -jag ska måla om! Hallen ska bli grå, istället för rosa. Jag ska köpa nya knoppar till garderoberna i någon rolig färg. Kanske blir det mönster på garderobsdörrarna i en annan gråfärg, eller möjligen grå och mönstrad tapet. Det ska bli roligt! Jag ska måla om bokhyllan, troligtvis och ett par hyllplan som ska sitta på väggen. Det är ett måste då jag snart har alla träslag som finns i min lilla lya, inte alls fint. Jag blev så inspirerad att jag glömde bort mitt te som fortfarande står och blir rumstempererat.

Jag har tankar på att köpa en väggtv. Betydligt mer praktiskt än den stora klump till tv som tar upp säkert 1kvm av de få jag har! Betalar jag 6kr om dagen för att titta på den (grr på RT Kiruna) så måste jag väl få ha en bättre? Det som väger emot är mina tankar om överkonsumtion. Jag har en tv, och den fungerar alldeles utmärkt.

Det blev en springtur idag, med otroligt ont i magen så det gick i slow-motion.
/E

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj va roligt! Vi vill se bilder sen då när du grejat klart :) jag ska också måla om, fast i köket. Men vet inte när jag ska ta tag i det bara. Hmm, ja dom där mailen råkade jag lixom bara se när jag satt vid hans dator en kväll, hans outlook bara ploppade upp och där stod det, och jag kunde inte låta bli att läsa.....