måndag, september 24, 2007

Svampo och barnens bibel

Det tar sig i lägenheten. Verktygslådan står inte längre och skräpar. Jag har gardiner, dukar och en ugn! Ännu inga tavlor, ingen hatthylla eller lampa i hallen. Men det tar sig. Sara var här ikväll och lagade smaskig mat med mig. Sedan drack vi te, läste -tro det eller ej- barnens bibel och såg med ett öga på tv. Vi läser barnens bibel i utbildningssyfte, för ännu orkar jag inte läsa hela riktiga bibeln. Jag ser det som allmänblidning att kunna lite om historierna, var våra ordspråk kommer ifrån osv.

Praktiken går framåt. Jag har satt PVK (sånnadär droppnålar som sitter kvar i armen, ni vet) på två livs levande människor. Imorgon går jag kvällspass och sover sedan i Motala för att slippa kliva upp så tidigt och åka buss.

I helgen fyllde Calle år. Vi åkte till Borås och firade med god marängtårta och en lugn helg. Vi försökte plocka svamp, men då ingen av oss kan blev det lite svårt. Vi fick nog mest hem oätliga/giftiga svampar och en blodriska. Hm... Bättre lycka nästa gång. Kanske behöver jag en svampbok, eller Tove.


Bilder från lägenheten kommer vid annat tillfälle.
Godnatt nu
/E

Inga kommentarer: