onsdag, september 05, 2007

Suris

Det är lite småhöstigt i luften. Jag sitter vid köksbordet och pluggar smärta. Intressant men krångligt med alla nervfibrer. Annars är det en del annat som tar min tid, men efter lördagens bravader är jag ledig från det och kan ägna mig åt skolan och umgänge. Och åt flytten. Den 14e har jag tillgång till lägenheten. Då ska jag mäta och troligen tapetsera en liten fondvägg. Sedan ska jag flytta så mycket innan den 19e då jag börjar min praktik i Motala på Medicinavdelningen. Jag vill måla om köksbordet, men börjar inse att det är ett jättejobb. Jag behöver köpa/hyra/låna en bandslip och slipa bort laseringen, eller vad det är. Sedan vill jag måla eller betsa bordsskivan brun och benen vita. Det skulle bli hett!


Jag må vara oerhört konflikträdd, men det betyder inte att jag aldrig blir arg. Visst blir jag det, men är väldigt bra på att bita ihop och räkna till tio. Allt för att inte skapa en -i mina ögon onödig- konflikt. Som jag ser det så finns det väldigt många onödiga konfliter, några onödiga diskussioner och framförallt -onödiga ilskor. Jag ser det så att det enbart skadar mig att bli arg på småsaker. Visst blir jag sur och grinig många gånger, och absolut irriterar jag mig vissa dagar på att folk går 5 i bredd över hela vägen, men det hjälper ingen att jag blir arg, allra minst mig. När jag blir arg på dom där som går i bredd, så handlar det säkerligen om projektion. Jag är egentligen arg på någonting annat.
Jag kan ha fel. Kanske resulterar detta "tillbakahållande" i att jag en vacker dag exploderar över någon liten stackare som var på fel plats vid fel tillfälle och med fel ord i munnen. Det får vi se.



Det är väldigt obehagligt med människor som har slutat tänka och ifrågasätta.
/E

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej vännen. Det gick fint att åka till Umeå.
Fondvägg? intressant.

Nu ska jag inspektera staden.

Puss,
Pappa