fredag, september 28, 2007

Bilder på lägenheten -på begäran




Ja.. här är lägenheten. Översta bilden visar min toamöbel från RödaKorset, 50 pix var den värd! Sedan mitt bedårande kök som behöver en pall då förvaringen är hög och smal. Jag har kylskåpet på frysen (som många andra, så klart), ugnen på kylskåpet och en mikro ovanpå ugnen. Jag använder inte mikron, kanske för att jag inte når den?
I mitt köksfönster står massa burkar med te, ris, bulgur och annat. Jag är mest nöjd över min müsliburk som löst mitt frukostproblem åt mig. Vem blir inte sugen på fil med en sån burk? IKEAsoffan hämtades i en stor kartong. Jag är en förvånadsvärt duktig skåpbilschaufför! Soffan har piffats upp med mitt favorittyg och sängen har ett eget litet krypin bakom drapperierna. En prima studentlya på 26 kvm.
Igår var Calle här och hjälpte mig med slagborren. En lampa sitter nu i hallen. Vi fick skruva de små skruvarna med en nagelfil. Nagelfilar har oanade kvalitéer och är helt klart underskattade! Jag sågade även hatthyllan som gick från en meter till lämpliga 55 cm. Den är uppskruvad i hallen och jag slipper ha jackor över hela lägenheten. Det enda som saknas nu är tavlor. Jag har beställt förstoringar av några NyaZeelandsbilder och väntar på dom. Sedan får grannen stå ut med spikande.


/E

Inga kommentarer: