måndag, maj 30, 2011

Vaggande

Idag är jag lite dead mom walking. Dottern har sovit stötvis och alltså jag likaså. Flyttade till soffan på morgontimmarna.
Som mor har jag lärt mig att göra en hel del med endast en hand. Äta, tvätta, bädda, göra kaffe, piffa till mig osv. Allt nämnt gör jag också väldigt snabbt och idag har jag verkligen haft användning av mina nya färdigheter. Jag har vaggat med ena handen, druckit kaffe, ätit mat och gjort smörgås med den andra. Jag har vaggat så mycket att jag fortfarande gungar trots att hon inte ligger i min famn.

Babybjörn är en prima uppfinning för de sysslor som lättast görs med två händer, t.ex tvätten av alla handdukar och barnkläder som går åt. Tack och lov tog vi oss också varsinn powernap på soffan, så nu kan jag åter njuta av att vara mamma.

Strålande väder bortsätt från blåsten. Har njutit av sallad utomhus med kollegor samt en liten glass för mig själv i en park.

I övrigt, KDs nollvision för aborter känns som ett steg bakåt. Självklart ska aborter inte ses som ett preventivmedel, men att kvinnan ska tvingas fullfölja graviditet för att sedan adoptera bort - känns det verkligen rätt?
/E

2 kommentarer:

Anonym sa...

Eeeh... nu förstår jag slls inte vad du menar! Vi "importerar" ju så många barn från utlandet, varför kan vi då inte styra upp en inhemsk verksamhet? Vi slulle tom kanske kunna smyginseminera unga flickor för att lättare kunna möta efterfrågan. Fler och fler får ju svårt att bli gravida då de vill göra karriär först. På det här sättet kan vi få välutbildade kvinnor utan att därmed även tvingas dras med utomeuropeiska adopterade/importerade barn! Prima på alla fronter! /U

Emilie sa...

Hahaha! U - du är bäst! KD får min röst alla gånger ;)