måndag, maj 16, 2011

Mammaledig

Idag är jag och lilla E själva hemma för första dagen. C är tillbaka på jobbet, men har kortat ner sina arbetsdagar. Det är fantastiskt att vara en familj.

Jag sitter med en hungrig och närhetstörstande liten i knät och ser dammtussarna hopa sig. Det är lätt att tro att man ska hinna dammsuga, fixa, putsa fönster och plocka disk bara för att man är hemma. Det gäller att lägga ribban rätt. Jag försöker låta ribban ligga vid bara jag äter och borstar tänderna varje dag. För jag är ju faktiskt inte hemma för att sköta hushållet utan för att ta hand om vårt barn. Blogga och amma kan man göra samtidigt, så också äta och amma. Däremot är amning svårt att kombinera med fönsterputsning och dammsugning.

Om det inte vore för att regnet fullkomligt öste ner så skulle vi ta en promenad. E sover fantastiskt gott i vagnen och jag behöver motionen. Kanske får vi inviga regnskyddet till vagnen.
/E

1 kommentar:

Anonym sa...

Hon är underbart fin din lilla tös :) Stor grattis igen! KRAM! /Towa