söndag, maj 22, 2011

Kaffetåren den bästa är...

Idag invigde jag och lilla E bärselen och gick några varv på Blomsterland. Balkongen fick nya kläder i form av solros, pelargon, tomatplanta och några färgglada ena häng- & klätterväxter jag inte vet namnet på. Härligt! Ser fram emot många förmiddagskaffe i grönskan.

Kvällen bjöd på en mycket rask promenad och några styrkeövningar. Jag förväntar mig träningsvärk då jag faktiskt inte gjort många knop de senaste månaderna (om det inte räknas att släpa många extrakilo i slowmotion samt föda barn, hör att man bränner 500kcal/h då. Och många timmar blev det ju!). Lillskruttan skrek sista tio minuterna av promenaden så det blev en ordentlig slutspurt. Inget kan få mig att gå så snabbt som hennes skrik!

De första Liljekonvaljerna, den finaste blomman, har plockats! Jag har missat detta nästan varje år och misstänker starkt att det är stavgående äldre damer som lägger beslag på var enda en. I år är det dock dom som får passa sig med tanke på hur mycket barnvagnspromenerande det kan bli för min del. Ha!

C kör nackträning med vår tjej och jag har fått ta en skön dusch. Kvällste!
/E

Inga kommentarer: