fredag, maj 27, 2011

Good morning

Jag har en morgonpigg dotter. Idag vaknade hon klockan 04.30 och gjorde festliga ljud, hur nöjd som helst. Jag och hennes far var mindre nöjda över den avbrutna sömnen, även om hon är bedårande när hon är vaken. För att förskona C från en dag i dimma på jobbet bäddade jag på soffan och underhöll min dotter där tills vi båda somnade om vid 06. Underhållning är i detta fall inte särskilt avancerad, det räckte mig att sätta henne så hon såg fönstret. Ibland är det enkelt.

Fredag förresten! Jag brukar mena att det inte spelar någon roll vilken dag det är nu när jag är ledig, men igår sa jag till C att åh vad skönt att det är helg snart! Trots att jag är ledig jämt ser jag alltså fram emot helgen och det handlar nog enbart om att C är hemma.

/E

Inga kommentarer: